personal/ the christmas tag.

Het is vandaag 2e kerstdag. Alle rode kerstmutsen zijn weer opgezet, de kerstliedjes galmen door de speakers en iedereen is in rep en roer. Overal in de supermarkten zie je weer lekkers voor de gourmet, de kerstkransjes schreeuwen naar je vanaf de balie en de laatste inkopen zijn gedaan. De mooiste tijd van het jaar is alweer bezig, Kerstmis! Hoewel ik kerstmis altijd geweldig vind is dat dit jaar wel anders. Kerst zonder papa is geen kerst. Toch proberen we er iets van te maken en ook ik vond dat ik de tag mocht invullen, kijken jullie mee?


Oogschaduw met kerst: zilver of goud?
Ik vind goud verschrikkelijk maar in ooglooks voor kerst en feestjes ga ik juist voor goud! Mooie oogschaduws met bruin en goud tinten. Dat geeft feest, iets chiques en moois aan je ogen. Al vind ik zilveren oogschaduws ook erg pretty. Dat geeft weer meer een icy effect.

Echte kerstboom of een neppe?
Kijk, echte kerstbomen geven sfeer en ruiken verukkelijk. Alleen die echte laten van die vervelende pieken en naalden achter... Nee dank je. Wij hebben ook altijd een neppe kunstboom die we omtoveren tot een paradijsje van ballen en lichtjes. Een neppe kan je zelf heel leuk versieren ^^ 



Favoriete kerstliedje?
Hmmm moeilijk! Er zijn zo veel kerstliedjes. Ik vind Last Christmas van Cascada en All I want for Christmas van Mariah Carey geweldige songs. Daar kan je zo hard op mee zingen en je helemaal uitleven. Love it! All I want for Christmas is youuuuuu! <3

Favoriete kerstfilm?
Alle animatie films met kerst. Zoals Ice Age, Madagascar enz. Maar de leukste kerstfilm blijft Home Alone. Die film blijft gewoon zo leuk en zoetsappig voor kerst. Ik heb alle delen gezien en die van New York blijft het leukste. Dat jochie is gewoon zo schattig!


Uit eten of zelf koken?
Dat vind ik een lastige want met 1e kerstdag is zelf koken juist leuker. Wij gourmetten meestal met allerlei lekkers. Groenten, vis en vlees soorten, salades, stokbroodjes. Met als afsluiter een heerlijk, feestelijk dessert. Maar op 2e Kerstdag gaan we liever uit eten. Een buffet met sushi, chinees of juist wokken, super gezellig en lekker!
 DSC_4492.jpg
Kerstfeestje: organiseren of bezoeken?
Organiseren! Ik vind het onwijs leuk om dingen te organiseren. Met een paar mensen wat afspreken, de een zorgt voor versiering, de ander voor lekkere hapjes, muziek en aankleding. Ik vind dat altijd wel wat hebben. Bezoeken is natuurlijk ook erg leuk maar ik vind feestjes organiseren net wat leuker.

Favoriete cadeautje om te krijgen?
Lastig! Ik geeft liever cadeautjes aan mensen. Maar wat ik leuk vind om te krijgen is iets met een mooie betekenis. Iets zelgemaakts, met foto's of iets anders creatiefs. Ik hoef echt geen dure cadeau's, als het maar een mooi gebaar heeft.

Leukste kerstervaring tot nu?
Dat ik kerst heb mogen vieren in Curacao onder de palmbomen. Dat is toch wel een hele leuke ervaring. Hier zaten jullie allemaal met natte, koude sneeuw en ik zwom heerlijk in de blauwe zee en toaste op het nieuwe jaar met een champagne in onze hand. Tussen de palmbomen met onze korte broek, kerstmuts en bloedheet weer. Ja, dat is toch wel heel leuk!


 DSC_4430.jpg
Witte kerst: ja of nee?
Jaaaaa duh!! Ik vind dat het met kerst gewoon overal lekker wit mag zijn. Dat geeft extra sfeer en een mooi kerstgevoel. Maar over 2 weken is het al kerst en dus zal het weer niet zo zijn helaas.


Kleuren in de kerstboom?
Dit jaar zetten wij geen kerstboom wat meer dan logisch is. Misschien dat er een heel klein boompje komt te staan maar een volle boom met kleurrijke ballen en versiering? Nee, dit jaar niet. Normaal houden wij van de kerstboom en hem helemaal leuk decoreren. Mama kiest altijd de mooiste combinaties, kleuren kerstballen en versieringen. Ook meubelde papa altijd 100 en 1 lichtjes door de boom zodat het een prachtige boompje werd. Dat is dit jaar wel anders.

Jurkjes of winterse truien?
Winterse truien! Ik schreef er al een blogpost over, de foute kersttrui! Met kerst is het leuk als je een leuk jurkje draagt alleen het seizoen is er niet naar, een jurkje is veelste koud! Ik breng de kerst dan ook zeker door in een foute trui, een kerst vest en andere warme fluffy dingen. Hmmm! Cosy and warm.


Vroeg opstaan of lang uitslapen met kerst?
Lang uitslapen natuurlijk! Met kerst vind ik dat je lekker lang mag uitslapen, s'middags je lekker gaat klaarmaken, douchen en verzorgen voor de avond waar je met familie leuke dingen doet, lekker gaat eten en cadeautjes open maakt. 2e kerstdag is sowieso uitslaap dag, ik weet nog precies, vorig jaar werden we allemaal pas rond half 2 s'middags wakker. Oeps! En dan de hele dag lekker chillen met de openhaard aan, warme thee en chocolademelk erbij en genieten van kerstfilms. Heerlijk!


Cadeautjes geven of krijgen?

Het is natuurlijk allebei leuk *winkwink* maar ik vind cadeautjes geven veel leukers. Iets leuks uitzoeken voor die persoon, er een mooi pakje van maken met leuk inpakpapier, stirkjes, lintjes en glitters en het daarna afleveren als een echte kerstman. En dan de reactie van die persoon die er dan zo blij mee is. Ja, dat geeft mij een heel fijn en goed gevoel <3


Dit was the christmas tag!Overal in huizen zijn de bomen gezet, tuinen die versierd zijn met lichtjes en de gezelligheid in de steden. Tentjes met warme chocolademelk, rookworsten en galmende kerstliedjes. Leuk allemaal, maar niet voor ons. Wij brengen deze eerst kerst door zonder onze lieve papa. En dat gaat heel moeilijk worden. Nogmaals probeer ik er ook van te genieten want papa schijnt als een grote ster boven ons <3 Hij is ook deze dagen bij ons, net dat extraatje meer. Ik wens jullie een hele fijne kerst! En als je deze tag over wilt doen, just do it!
xoxo



11 reacties:

  1. Leuke antwoorden! Echt een leuke tag dit.. maar ik ben er nu te laat mee haha.. sterkte met papa :(.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag om te lezen, ik heb hem zelf ook gedaan.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke tag is dit! Heb hem net ook online gezet ;)
    Fijne tweede kerstdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke tag & wees er maar zeker van dat je papa bij je is :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tag dit hè. Papa is altijd bij jullie, maar bij deze dagen al helemaal. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt een leuke tag om te lezen! En over een witte kerst: ik vind sneeuw echt verschrikkelijk. Oké, voor een dag is het leuk en het ziet er wel mooi uit, maar ik kan echt niet tegen de kou en het lopen door het vieze sneeuw drab (als je snapt wat ik bedoel haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al is kerst voorbij, hij blijft leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor de reactie♥