beauty/ Essence XXL Longlasting Lipgloss.


De nieuwe collectie van Essence ligt alweer een tijdje in de winkels. Toen ik afgelopen keer naar de Kruidvat ging kwam ik deze XXXL Longlasting lipglossen tegen. Er waren verschillende nieuwe en mooie kleuren en ook een gloss met een mat effect! Ik was hier erg benieuwd naar en koos 2 mooie kleurtjes die ik mee nam. Eenmaal thuis ging ik ze testen en werd ik heel erg blij van deze nieuwe, mooie glossen. Kijken jullie mee naar een review?






Essence heeft de XXXL lipgloss lijn flink onder handen genomen, er zijn veel nieuwe kleuren en vele hebben het aantrekkelijke woordje longlasting in hun naam. In de vernieuwde lijn van deze glossen zijn nu ook 5 glossen met een matt effect. Daar was ik zelf erg benieuwd naar! Ik nam 2 glossen mee. Een matte glos en een normale glans lipgloss. De uitstraling en verpakking vind ik er mooi en goed uitzien, niet veel veranderd maar het ziet er een stuk beter en luxer uit. De glossen hebben een zwarte dop wat ook al een stuk mooier en chiquer oogt. De lijn van de lipglossen bestaat nu uit 18 kleuren waarvan er 5 matt zijn. Ik heb dus een matte lipgloss en een mirror shine effect. Ik heb de 2 kleuren Very Berry en Velvet Rose. 




De hulzen van de glossen glimmen mooi en je ziet gelijk de kleur van het product. De mirror shine lipgloss is verzorgend en het matte effect word ook wel een lipcream genoemd. De hulzen bevatten 4,5 ml product en is 24 maanden houdbaar.


Dan de applicators! Je denkt misschien, hee ze zijn allebei het zelfde maar als je goed kijkt is dat niet helemaal waar. De applicator van de mirror shine lipgloss is wat platter terwijl de appliator van de lipcream wat meer een langere vorm heeft en fluffy is. De applicators zijn wel groot en brengen goed en fijn aan op je lippen. Wanneer je de mirror shine gloss aanbrengt merk je dat hij snel je lippen voorziet van een shiny glans. Bij de matte lipcream merk je in het begin niet dat het matt is. Normaal brengen deze wat stroever en minder soepel aan maar bij deze is dat niet het geval, hij glijd makkelijk en goed over je lippen! Fijne applicators dus.


De swatches! Ik werd verrast toen ik met de applicator over mijn huid ging. Dit is beide een laagje en zoals je ziet zijn ze super goed gepigmenteerd! Very berry is een glanzende lipgloss met veel roze. Ik snap de naam alleen niet helemaal want echt een berry kleurtje is het niet. Het is meer een suikerspin roze kleur die je lippen heel lieflijk en kissable maakt. De gloss is verder dus goed gepigmenteerd en na een laagje heb je eigenlijk al een heel mooi resultaat! De tweede kleur Velvet rose is een matte lipcream en hier was ik zelf erg benieuwd naar. Zoals je ziet is deze kleur nog beter gepimenteerd! Wauw. De lipcream voelt heel zacht en fluffy aan terwijl de mirror shine gloss plakkerig en wat dikker is. Grappig om het verschil zo te zien.


Tijd voor swatches op mijn lippen! Op je lippen pakt het product weer heel anders uit dan de swatch in dit geval al ben ik wel erg enthousiast! Op de eerste foto zie je mijn lippen zonder een gloss, gewoon kaal. Ik heb wel snel last van velletjes en schrale lippen en hoopte niet dat de lipcream hier problemen mee zou hebben. Als eerste zie je Very berry. Een mooie, subtiele roze tint die heel lieflijk en onschuldig is. Hij maakt je lippen iets rozer en heel erg glanzend. Wel is deze lipgloss enorm plakkerig op je lippen en echt longlasting is die niet, na een paar uur is alle gloss weg en is er geen roze meer te bekennen, helaas! De tweede is de lipcream en hier ben ik zo enthousiast over! Ik had verwacht dat de lipcream in de lijntjes zou gaan zitten maar dit is helemaal niet het geval! Deze gloss kan je eigenlijk geen gloss noemen haha! Een prachtige matte lipcream die je semi mat mag noemen. Je voelt hem nauwelijks zitten op je lippen, niet plakkerig of stroef maar gewoon heel fijn. De kleur is ook prachtig! Een rosy roze kleur die neigt naar oud roze. Veilig en zeker heel leuk voor de lente! Een hele toffe gloss dus.


Ik ben heel erg blij met mijn 2 nieuwe glossen. Vooral de matte lipcream is een nieuwe favoriet en draag ik met plezier! Een veilig, leuk kleurtje die vooral heel goed zijn werk doet. De mirror shine gloss is leuk voor een paar uurtjes maar is al snel te plakkerig en dik. Helaas, die zou ik skippen maar ik zou zeker eventjes voor een matte lipcream kijken bij Kruidvat! Alle nieuwe producten van Essence liggen vanaf nu in de schappen. De XXXL lipglossen kosten €2,39 per stuk. Ken jij deze nieuwe glossen? Welke is jou favoriet?
xoxo