care/ Dove purely pamering nourishing body oil.


Body oils mogen dan misschien niet mijn fijnste huidverzorging producten zijn maar toch kan het soms erg prettig werken. Olie gebruik ik over het algemeen niet voor mijn huid maar meer voor mijn haar en nagels. Toch is een body oil heel fijn en verzorgend voor je lichaam en kan je het prima gebruiken in je dagelijkse routine. In plaats van een body lotion om je lichaam zacht te maken kan je ook een body oil gebruiken. Ik testte de 2 nieuwe Purely Pampering Nourishing Body Oils van Dove uit. Kijken jullie mee?




Shea Butter & Warm Vanilla en Pistachio Cream & Magnolia. Het zijn mooie, frisse flesjes van 150 ml per fles.




De nieuwe body oils van Dove bieden alle voordelen van een body lotion, zonder de nadelen. De producten zijn zacht en licht, smeren makkelijk uit en trekken goed in zonder een plaklaagje achter te laten. De body oils zijn verkrijgbaar in 2 varianten. De warme variant met Shea Butter & Warm Vanilla en de frisse variant met Pistachio Cream & Magnolia. De body oils zien er leuk en nieuw uit, 2 smalle flesjes waar hert product in verpakt zit. Ziet er fris en leuk uit! De flesjes zijn beide voorzien van een mooie kleurrijke huls die goed bij de geur past. De flesjes hebben een witte draai dop waar nog een tekst op staat. Non Greasy. Wanneer je de dop eraf draait zie je een kleine opening waar je de olie uit krijgt. Werkt praktisch en makkelijk. Nogmaals vind ik dat de producten luxe ogen, wat ook hoort bij een bodyoil.


Beide geuren heb ik natuurlijk uitgebreid getest. Aller eerst de Pistachio Cream & Magnolia. Deze is de frisse en lichtere variant van de 2. De geur is zacht en fris. De olie is kleurloos en vloeibaar. Niet dik maar een vloeibare olie die snel van je huid druipt. De olie is dus smeerbaarder dan de andere variant die wat dikker is. Hij trekt mega snel in en je huid is binnen no time glad en ingetrokken. Het voelt alsof je geen bodyoil gebruikt hebt. Deze variant is minder verzorgd dan de volgende variant..Als tweede hebben we Shea Butter & Warm Vanilla. Een warme bodyoil die perfect is voor koude avonden waarop het heel hard waait. Deze olie is wat voller en dikker dan de andere variant. De kleur van de olie is donkerder en de substantie lijkt ook wat dikker. De geur is heerlijk! Warm en je ruikt totaal de geur van vanille. Een comfortabele en warme geur, een fijne combinatie voor op je huid. Op mijn huid voelt de olie wat vettig aan maar plakken doet die niet! Aan een paar druppeltjes heb je genoeg, het is dus erg zuinig in gebruik. Ik merk wel dat na het aanbrengen mijn huid vetter dan de andere olie. Hij is zeker verzorgend en fijn voor je huid.


Ik vind deze producten erg fijn al zou ik ze denk ik niet opnieuw kopen. Niet om het feit dat ze niet fijn werken of lekker ruiken maar ik zelf gewoon niet zo van olie producten houd. Toch was het het testen waard en ben ik er absoluut over eens dat mensen die wel van body oils houden dit zeker leuk gaan vinden. Beide varianten zijn lekker. De ene wat lichter en frisser dan de warme vanilla geur. De oils maken je huid zacht en laten totaal geen plakkerig laagje achter. Vettig zijn ze wel maar ook dit trekt snel in. De body oils laten je huid glanzen en fijn aan voelen. Mocht je benieuwd zijn naar de nieuwe body oils van Dove, ze liggen vanaf nu bij de drogisterijen en supermarkten. De bodyoils kosten €9,99 per flesje. Je krijgt dan 150 ml. Wat vind jij van dit nieuwe ''luxe'' product van Dove? 
xoxo